به گزارش روابط عمومی اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور، مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور در پی سفر به شهر سقز و بازدید از حوزه تاکسیرانی با شهردار و مدیران حمل و نقل عمومی این شهر پیرامون حوزه تاکسیرانی به گفتگو پرداخت.
مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور در حاشیه این نشست در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما اظهار داشت: در موضوع نوسازی یک چالش جدی که در دو سه سال گذشته همواره وجود داشته است، بحث افزایش بی رویه و فصلی قیمت خودروها بوده است که این امر قدرت برنامه ریزی را از ما سلب کرده است.
وی افزود: امیدواریم در سال جدید بتوانیم ثبات قیمتی را در حوزه خودرو داشته باشیم تا بتوانیم برنامهریزی بهتری را انجام دهیم.
ضامنی ادامه داد: در سال گذشته برابر هدف گذاری انجام شده موفق شدیم که ۱۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده را نوسازی کنیم و در سال ۱۴۰۱ با توجه به اینکه دو خودروی قبلی از مدار تولید خارج شده اند قطعاً خودروهای جدیدی را جایگزین خواهیم کرد.
این مسئول گفت: سعی بر این است با پیگیری و هماهنگی های انجام شده در دولت محترم و همچنین رویکردی که در حمایت از اقشار آسیب پذیر دارد بتوانیم در راستای ماده 8 قانون هوای پاک که دولت را مکلف کرده به ارائه تسهیلات ارزان قیمت، شرایطی فراهم آوریم که رانندگان با استفاده از این تسهیلات بتوانند نوسازی تاکسیهای فرسوده را انجام دهند و امیدواریم که شرکتهای خودروسازهمکاری خوبی در این مورد داشته باشند.
مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور در رابطه با سن فرسودگی تاکسیها افزود: در گذشته سن فرسودگی خودرو ۱۰ سال بوده ولی بر اساس مصوبه جدید، خودروی که نتواند دو بار متوالی معاینه فنی بگیرد، فرسوده محسوب می شود.
وی در رابطه با سرانجام بیمه رانندگان گفت: برابر پیگیریهای انجام شده، مقرر شده است فهرست رانندگان فعال به روز شود و رانندگانی که از حوزه حمل و نقل عمومی خارج شدهاند ولیکن همچنان از بیمه رانندگان استفاده مینمایند از فهرست حذف شده و با همین اعتباری که دولت مصوب کرده است این ظرفیت را ایجاد کنیم تا رانندگانی که فاقد بیمه هستند بتوانند از مزایای بیمه برخوردار باشند.
ضامنی ادامه داد: خوشبختانه در اواخر سال گذشته ابلاغیههایی توسط سازمان تامین اجتماعی به استانها ارسال شده است و امیدواریم در ابتدای سال جاری این همکاری سازمان تامین اجتماعی ادامه داشته باشد که بتوانیم با اجرای فرایند حذف و اضافه ظرفیتهایی را برای رانندگان تاکسی فعالی که بیمه نیستند ایجاد کرده و مشکل بیمه این افراد مرتفع شود.