جمعه, 26 مهر 1398

  • ساعت : ۱۰:۱۳:۳۲
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۴/۱۸ 
  • کد خبر : ۴۴۱۰
مرتضی ضامنی:
بانك‌ها تسهیلات مناسب نمی‌دهند
مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: در حال حاضر برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده باید تسهیلات بانکی را به 40 میلیون تومان افزایش دهیم و سود این تسهیلات نیز باید حداکثر 18 درصد باشد ولی شما بانکی را پیدا نمی‌کنید که زیر 22 درصد این تسهیلات را ارائه دهد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، مرتضی ضامنی درارتباط با تسهیلات بانکی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده اظهار داشت: در طرح نوسازی سال 96 که قیمت خودرو 34 میلیون تومان بود ما 20 میلیون تومان تسهیلات 16 درصد، 5 میلیون تومان ارزش گواهی اسقاط بود و مابقی قیمت خودرو توسط شخص متقاضی دریافت تاکسی پرداخت می‌شد ولی الان خودروی 35 میلیون تومانی 78 میلیون تومان شده و مشکلات تسهیلات 20 میلیونی داریم چرا که این تسهیلات دیگر پاسخگو نیست و بانک‌ها نیز در پرداخت تسهیلات همراهی لازم را ندارند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور افزود: در حال حاضر برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده باید تسهیلات بانکی را به 40 میلیون تومان افزایش دهیم و سود این تسهیلات نیز باید حداکثر 18 درصد باشد ولی شما بانکی را پیدا نمی‌کنید که زیر 22 درصد این تسهیلات را ارائه دهد و درخواست ما این است که دولت به این موضوع ورود پیدا کند و به صورت تکلیفی این مشکل را حل کند و بانک‌ها ملزم شوند تسهیلات 40 میلیون تومانی با سود 18 درصد ارائه دهند نه بیشتر.

ضامنی در رابطه با اینکه آیا امکان کاهش قیمت خودرو برای ناوگان تاکسیرانی وجود دارد؟ گفت: به نظرم این‌طور نیست چرا که ما از کارخانه خرید می‌کنیم و در حال حاضر خودرو دو قیمت دارد یکی قیمت مصوب است و دیگری قیمت حاشیه بازار است. بر اساس قیمت مصوب در حال حاضر قیمت سمند باید 40 میلیون تومان باشد و قیمت حاشیه بازار آن حدوداً 78 میلیون تومان است که خودروی تاکسی را به تاکسیرانی با قیمت حاشیه بازار می‌دهند

وی در پاسخ به پرسش که آیا با این روند 10 هزار تاکسی تا پایان سال نوسازی می‌شود؟ بیان داشت: اگر هم این تعداد نوسازی شود تنها 7 درصد انباشت فرسودگی خودروهای تاکسی در سراسر کشور نوسازی شده که مجدداً خودروهایی که به تازگی به سن فرسودگی رسیده‌اند این تعداد را پر می‌کنند

ضامنی گفت: در مشهد اتفاق خوبی افتاده و شهرداری مشهد موظف شده درصدی از سود تسهیلات نوسازی ناوگان تاکسیرانی را متقبل شود بر همین اساس 14 درصد از نرخ تسهیلات نوسازی ناوگان تاکسیرانی را شهرداری تقبل کرده است و برای نوسازی به هر راننده 50 میلیون تومان تسهیلات ارائه دادند و شهرداری مابقی کلانشهرها نیز می‌توانند در این حوزه ورود پیدا کنند و اعتبارات و تسهیلات 50 میلیون تومانی با نرخ 4 درصد را به رانندگان تاکسی بدهند تا نوسازی تاکسی‌ها نیز هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در پایان بیان کرد: شهرداری‌ها مسؤول حمل‌ونقل عمومی هستند و باید به این موضوع ورود کنند و کمک‌هایی داشته باشند تا نوسازی تاکسی‌های فرسوده با سرعت بیشتری انجام شود. اگر نوسازی تاکسی‌های فرسوده اتفاق بیفتد قطعاً ما شاهد کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک در کلانشهرها هستیم چرا که میزان آلایندگی هر خودروی فرسوده نسبت به دیگر خودروها بیش از حد مجاز است

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    پورتال اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور

    5.3.9.0
    V5.3.9.0