جمعه, 26 مهر 1398

  • ساعت : ۱۹:۵۵:۵۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۷/۱۴ 
  • کد خبر : ۴۴۹۶
واکنشها به کیفیت نامناسب خودروی تاکسی؛
باستانی: نام خودروی ملی اشتباه بود/ ضامنی: خودروسازان «خودروی ویژه‌ی كار» تولید كنند
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس و مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور درخصوص کیفیت نامناسب خودروهای تاکسی اظهار نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، برنامه "صبح و گفتگو" با موضوع درد و دل راننده های تاکسی تا کلنجار با کیفیت نامناسب خودروهای داخلی در ارتباط تلفنی با سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شد.

باستانی در مصاحبه با رادیو گفت و گو اظهار داشت: یکی از مهم ترین ویژگی های لازم برای دستگاه حمل و نقل عمومی، مشتری محوری بودن خودرو است.

وی افزود: وقتی مسافر سوار تاکسی می شود انتظار یک صندلی راحت و آرایش مناسب داخلی خودرو و خدمات سرمایشی و گرمایشی را دارد اما این موضوع در کشور ما جایگاهی ندارد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به دو ایراد اساسی در ماشین هایی که به عنوان حمل و نقل عمومی در سال، تولید و واگذار می شوند گفت: اولین ایراد این است که ما نام خودرو را به اشتباه خودروی ملی گذاشتیم درحالیکه وابستگی های زیادی به خارج دارد و تصور می کنیم می تواند خودروی مناسبی برای تاکسی باشد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: خودرویی که برای استفاده عمومی استفاده می شود از قدرت فرسودگی بالا و زمان فرسودگی پایینی برخوردار است و از طرفی عدم استانداردهای شهری و جاده ای بر کیفیت جلوبندی خودرو تاثیر می گذارد بنابراین اسقاط این خودرو باید در دستور کار روزانه باشد.

باستانی تأکید کرد: ما حتی اگر یک خودروی داخلی با کیفیت را به عنوان خودروی عمومی در نظر بگیریم زمان اسقاط آن باید تغییر کند و سریعاً جایگزین شود و این نیازمند تأمین منابع مالی است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما چندین بار این موضوع را در مجلس مطرح کردیم اما بحث تحریم ها مطرح شده است.

در ادامه "صبح و گفتگو"، ضامنی مطرح کرد: خودرویی که برای مصرف شخصی افراد تولید می شود به عنوان خودروی کار مناسب نیست.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور افزود: مجموعه تاکسیرانی چندین سال است که از شرکت های خودروساز درخواست طراحی پلت فرمی می کند تا خودروی تولید شده مناسب کار باشد اما به دلیل انحصار در خودروسازی کشور، انعطاف بسیار کم است و این درخواست را قبول نمی کنند.

وی همچنین گفت: اینکه می گویند کیفیت خودورهایی که در حوزه تاکسیرانی تحویل می شود نسبت به خودروهای شخصی پایین تر حرف صحیحی نیست زیرا لوازم مصرفی در خودروهای تاکسی همان لوازمی است که در خودروهای شخصی به کار گرفته می شود. بنابراین این موضوع به همان کیفیت تولید داخل برمی گردد.

این مقام مسئول بیان کرد: خودروی مصرف شخصی پیمایش و مصرف کمتری دارد اما خودرویی که به حوزه تاکسبیرانی تحویل می شود از همان روز اول 200 کیلومتر در شهر پیمایش می کند و ایرادات زودتر نمایان می شوند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از مجلس و دولت درخواست کمک کرد تا یک پلت فرم ویژه «خودروی کار» طراحی و خودروسازان نیز «خودروی ویژه‌ی کار» را تولید کنند.

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    پورتال اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور

    5.3.9.0
    V5.3.9.0