جمعه, 1 آذر 1398

  • ساعت : ۲۱:۳۷:۵۶
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۷/۳۰ 
  • کد خبر : ۴۵۰۴
    /  3
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور:
تأمین افزایش قیمت خودرو تاكسی با اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر
به گفته ضامنی، با اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر می‌توان اضافه پرداخت لازم بابت افزایش قیمت خودرو‌ها را تأمین کرد و طبق این قانون با انجام تغییراتی در سمند پای گازسوز، مشکل تأمین تسهیلات برای این بخش برطرف شده است.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به نقل از خبرگزاری دانشجو، مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، گفت: تعداد تاکسی‌های فرسوده کشور تا سال ۱۴۰۰ به ۲۴۲ هزار دستگاه می‌رسد که معادل ۷۵ درصد ناوگان فعال فعلی کشور خواهد بود.

ضامنی در مراسم امضای تفاهم‌نامه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و تحویل خودرو‌های تاکسی مطابق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور داریم که این رقم تا پایان سال به ۱۹۲ هزار دستگاه می‌رسد و تا سال ۱۴۰۰ به ۲۴۲ هزار دستگاه خواهد رسید که معادل ۷۵ درصد ناوگان فعال فعلی کشور خواهد بود.

وی با اشاره به از رده خارج شدن ۷۵ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور و جایگزینی ۶۴ هزار دستگاه خودرو، گفت: مشکلاتی در حوزه تولید اتفاق افتاد که فرایند نوسازی را کند کرد. در این مورد افزایش ۱۰۰ تا ۱۱۰ درصدی قیمت خودرو و کافی نبودن تسهیلات اولیه و مشکلات ایران خودرو در حوزه تولید از جمله مهمترین این موانع بود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور توضیح داد: ایران خودرو نمی‌تواند برنامه منظمی در حوزه تولید به ما ارائه دهد و همین مسأله باعث شد تا طی دو سال گذشته نوسازی ناوگان تاکسیرانی با مشکل مواجه شود.

به گفته ضامنی، با اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر می‌توان اضافه پرداخت لازم بابت افزایش قیمت خودرو‌ها را تأمین کرد و طبق این قانون با انجام تغییراتی در سمند پای گازسوز، مشکل تأمین تسهیلات برای این بخش برطرف شده است.

وی از ایران خودرو خواست تا تمرکز خود را بر تولید سمند پایه گازسوز بگذارد.

امتیاز :  ۲.۲۰ |  مجموع :  ۵

برچسب ها

    پورتال اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور

    5.3.9.0
    V5.3.9.0