; كمیته مشترك حمل‌ونقل میان ایران و عراق در مرز‌ها تشكیل می‌شود
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۰۵/۰۹ 
  • کد خبر : ۸۱۶۲
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور :
كمیته مشترك حمل‌ونقل میان ایران و عراق در مرز‌ها تشكیل می‌شود
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: امسال برای حل مشکل حمل و نقل زوار اربعین حسینی، کمیته مشترک حمل‌ونقل میان ایران و عراق در مرز‌ها تشکیل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه مرکزی حمل و نقل اربعین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در مرز خسروی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۸ هزار گذرنامه اربعین صادر شده است، خاطرنشان کرد: برای اینکه توقف زوار در مرز نداشته باشیم علاوه بر تبادل اطلاعات به صورت مشترک، تعداد گیت‌ها نیز در حال افزایش است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: امسال برای حل مشکل حمل و نقل زوار اربعین حسینی، کمیته مشترک حمل‌ونقل میان ایران و عراق در مرز‌ها تشکیل می‌شود.

 میراحمدی در حاشیه نشست وزاری کشور‌های ایران و عراق در نقطه صفر مرزی خسروی ، از تبادل مشترک اطلاعات برای خروج زائران از ایران به کشور عراق از طریق مرز خسروی ، مهران در استان ایلام خبر داد.

وی اظهار کرد: طبق روال معمول اطلاعات مسافر برای خروج از مرز یک بار در گیت‌های ایران وارد سیستم و در گیت عراق نیز همین اطلاعات وارد می‌شد، سرعت ورود اطلاعات در عراق پایین است؛ لذا قرار شده این دو با هم لینک شوند و ورود اطلاعات به سیستم عراق از طریق ایران انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل حمل و نقل کمیته مشترک حمل‌ونقل میان ایران و عراق در مرز‌ها تشکیل می‌شود تا مشکلات حمل و نقل را در اسرع وقت حل و فصل کنند.

معاون وزیر کشور، از پیگیر‌های لازم برای افزایش پرواز‌ها و طرفیت راه‌آهن برای اربعین امسال خبر داد و افزود: امسال مسئولیت حمل‌ونقل از مرز خسروی تا نخستین شهر عراق بر عهده ایران است و عراقی‌ها  کمک خواهندکرد

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0